Sport

Trening z linami — co warto o nim wiedzieć? Odpowiedzi udzielają eksperci z firmy Gipara!

• Zakładki: 42


Battle rope, czyli lina do ćwiczeń jest sprzętem najczęściej wykorzystywanym przez osoby trenujące crossfit. Daje wszechstronne efekty, toteż wzrost jej popularności nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem. Na czym dokładnie polega trening z linami i jakie efekty daje?

Trening z linami — na czym polega?

Trening z linami jest w porównaniu do treningu ze sztangą czy kettlebells czymś wciąż nowym. Osoby uprawiające crossfit coraz częściej jednak wdrażają takie elementy jak lina do ćwiczeń do swoich treningów, by nieco je urozmaicić. Trenowanie z linami ma na celu budowanie wytrzymałości i siły. Dużą zaletą tych ćwiczeń jest fakt, że angażują całe ciało i są bardzo dynamiczną aktywnością. Z linami wykonywać można różne ruchy od biczowania po przeciąganie i nie tylko. Jak można się domyślić, takie treningi mogą angażować kilka osób i polegać na rywalizacji bądź też stanowić element indywidualnego treningu.

Kiedy warto trenować z linami?

Wbrew pozorom każda osoba może spróbować swoich sił z linami do ćwiczeń. Niekiedy bywa jednak, że początki są trudne. Dlatego też częściej poleca się ten rodzaj aktywności osobom, które zdobyły już doświadczenie, uprawiając crossfit. Nie da się jednak ukryć, że ćwiczenie z linami uważa się za aktywność intensywną, toteż zaleca się ją osobom odchudzającym się. Jest to dość wymagający trening interwałowy, który polega na tym, by w jak najkrótszym czasie wykonać możliwie jak najwięcej wymagających ruchów. Warto również pamiętać o tym, żeby po każdym treningu z liną zapewnić sobie okres regeneracji.

Przykładowe ćwiczenia z linami

Zaczynając trening z linami, warto wiedzieć, które ćwiczenia zalecane są dla osób początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Najbardziej podstawowym ćwiczeniem jest falowanie naprzemienne, falowanie podwójne i uderzanie battle ropes. Zmieniając sposób chwytania liny oraz kąt jej uderzania o podłogę, można pobudzać inne partie mięśniowe. Nieco bardziej zaawansowane osoby mogą spróbować poruszać linami na boki albo zmieniać kierunki. Z kolei najbardziej zaawansowani z pewnością będę w stanie wykonywać przysiady z linami czy naprzemienne fale w uklęku. Możliwości jest wiele, ale warto pamiętać o tym, by wybrać odpowiednią dla siebie i swojego poziomu zaawansowania linę. To ochroni ćwiczących przed niepotrzebnymi i przykrymi kontuzjami lub przeciążeniem mięśni.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
96 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *