Naturalne sposoby na podniesienie serotoniny w organizmie

Serotonina to organiczny związek chemiczny określany jako hormon szczęścia.  Wysoki poziom serotoniny ma bardzo pozytywny wpływ na nasze samopoczucie, a także przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Poznaj sposoby na naturalne zwiększenie poziomu serotoniny w organizmie.

Witaminy

Mimo, że nie ma czegoś takiego jak witamina serotoniny, to są produkty spożywcze, o których wiadomo, że pozytywnie wpływają na poziom serotoniny. Badania wskazują, że witamina D ma właściwości, które poprawiają u człowieka poziom zadowolenia i szczęścia.

Sport

Regularne prowadzenie aktywności fizycznej przyczynia się do obniżania hormonu stresu, pomniejsza depresję oraz zwiększa poziom serotoniny w organizmie. Należy wziąć pod uwagę, że nawet lekkie ćwiczenia polegające na spacerowaniu, truchtaniu, bądź rozciąganiu mogą sprawić, że poczujesz się lepiej fizycznie i psychicznie. Możliwych do wykonywania aktywności jest wiele, dlatego warto wybrać coś dla siebie.

Światło słoneczne

Ludzie, którzy żyją w słonecznych krajach są znacznie bardziej uśmiechnięci i pozytywnie nastawieni do życia, niż osoby, które mieszkają tam, gdzie słońce pojawia się przez mniejszą część roku. Zgodnie z badaniami, spędzanie czasu na słońcu przyczynia się do budowania w organizmie witaminy D, która to właśnie wpływa na poziom serotoniny w organizmie. Warto zatem spędzać jak najwięcej czasu na słońcu, należy jednak pamiętać, że trzeba chronić się przed jego nadmierną ilością i stosować filtry UV.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top