
Branża deweloperska, zarówno pod wpływem nowych regulacji prawnych, jak i rosnących oczekiwań klientów, mierzy się z kolejnymi wyzwaniami. W lipcu br. weszło w życie prawo dotyczące jawności cen – wiąże się ono również z koniecznością codziennego raportowania cen do ministra cyfryzacji. W obliczu nowych obowiązków firm deweloperskich, rosną także zapotrzebowania branży na nowoczesne rozwiązania, nadążające za dynamicznymi zmianami. Deweloperzy muszą dziś zarządzać wieloetapowymi procesami sprzedaży, kontaktami z klientami, dokumentacją, obsługą posprzedażową, zgłoszeniami serwisowymi, a także procesami biznesowymi, takimi jak codzienne raporty cenowe. W odpowiedzi na te wyzwania na znaczeniu zyskuje CRM dla deweloperów – system stworzony specjalnie z myślą o potrzebach firm realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne.
Nowe obowiązki deweloperów – rola technologii
Nowelizacje przepisów, m.in. nowe przepisy dotyczące jawności cen, tak jak kiedyś wprowadzenie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego czy wprowadzenie nowych zasad dotyczących umów rezerwacyjnych, zwiększyły zakres formalności po stronie dewelopera. Dodatkowo klienci oczekują dziś szybkiej reakcji, transparentności, dostępu do dokumentów online i sprawnej komunikacji na każdym etapie zakupu.
W tej rzeczywistości „ręczne” zarządzanie procesami – za pomocą arkuszy Excel, poczty e-mail i papierowej dokumentacji – przestaje być efektywne i bezpieczne, o ile w ogóle możliwe. Oprogramowania wspierające procesy biznesowe w branży deweloperskiej stają się być nieodzownym narzędziem pracy – a im bardziej są one dostosowane do specyficznych potrzeb firm deweloperskich, tym stanowią one cenniejsze wsparcie.
CRM dla deweloperów – co go wyróżnia?
W odróżnieniu od uniwersalnych systemów CRM, rozwiązania dedykowane branży deweloperskiej zawierają moduły precyzyjnie dopasowane do specyfiki działalności inwestycyjnej i sprzedażowej. Funkcjonalności CRM-u dla deweloperów znacząco wykraczają poza możliwości standardowego oprogramowania CRM – są wielofunkcyjne i wspierają obsługę procesów biznesowych na każdym etapie prpjektu. Kluczowe funkcje voxCRM to m.in.:
- zarządzanie inwestycjami – możliwość przypisywania lokali do konkretnych inwestycji, z uwzględnieniem parametrów takich jak metraż, kondygnacja, liczba pokoi czy status dostępności
- kompleksowa obsługa klientów – pełna historia kontaktu, przypomnienia, dokumenty, statusy sprzedaży
- automatyzacja procesów sprzedaży – rejestracja leadów z różnych kanałów, śledzenie lejka sprzedażowego, generowanie ofert i umów
- panel klienta – dostęp do dokumentów, statusu zgłoszeń, płatności, powiadomień i kalendarza spotkań
- integracja z DFG i programami księgowymi – pełne wsparcie w obsłudze procesów księgowych
- zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi i obsługą posprzedażową – klient może złożyć reklamację online, a deweloper zarządza procesem napraw bez chaosu
- integracja z narzędziami marketingowymi i stroną internetową – automatyczne przypisywanie leadów, analiza źródeł pozyskania kontaktów, zarządzanie widocznością cen na stronie internetowej wraz z historią ich zmian
- aplikacja mobilna – wygodne rozwiązanie dla pracowników i klientów
- integracja z portalem dane.gov.pl – zautomatyzowanie procesu codziennego raportowania danych o ofercie lokali i historii zmiany cen na portal Ministerstwa Cyfryzacji
Nowe obowiązki i zmieniające się warunki rynkowe sprawiają, że profesjonalne narzędzie IT nie jest już luksusem, ale koniecznością. CRM dla deweloperów pozwala zapanować nad złożonością codziennej pracy, zwiększyć efektywność zespołu i poprawić doświadczenie klienta. W erze cyfrowej transformacji to rozwiązanie, które realnie przekłada się na przewagę konkurencyjną i bezpieczeństwo operacyjne firmy.
Fot. Shutterstock.
